reviews Durven Delen Onderwijsspel

Joost Vonk, Teamsmederij

‘Wat een fantastisch spel heeft lisette bastiaansen gemaakt! Het DURVEN-DELEN-Onderwijsspel. Of je nu daadwerkelijk het spel met je team doet, of je maakt je eigen variant, of je gebruikt de vragen elke avond als ‘Vraag van de dag’ – het is allemaal goed. Het mooie van de vragen is dat ze steeds uitgaan van de kracht van de leerkracht en toch ruimte maken voor groei. Bijna elke vraag ontlokt een glimlach, omarmt je en nodigt uit tot gedurfd delen of gedeeld durven. Wow. Ik ben zeer dankbaar voor deze praktische aanwinst in mijn boekenkast!’

Hogeschool Kind en Educatie – Anouke Bakx en diverse studenten

Het spel is inmiddels bij diverse PABO’s in gebruik. Zie hier een verslag van het moment dat men voor de eerste keer het spel speelde bij Hogeschool Kind en Educatie in Tilburg: evaluatie-onderwijsspel-pabo-studenten

Docent Lerarenopleiding Tilburg

‘Vandaag voor het eerst het onderwijsspel gedaan. Enthousiaste reacties, we hadden 45 minuten als afronding van de intervisiebijeenkomst van de eerstejaars. De kracht van het spel is dat het is toegesneden op de leraar ( de spellen van anderen zijn veel algemener.) Een van de reacties;  “in zo’n korte tijd leer je elkaar heel goed kennen”.  Er heerste een enthousiaste en open sfeer. Het paskaartje werd ook gebruikt. Na het stoppen waren de deelnemers nog heel nieuwsgierig naar de andere kaarten. We hebben zelf ook gewoon meegedaan. We speelden de basisvariant. Kortom, ik ga het vaker gebruiken, ook in de teams.!!!’

MT-lid stichting voor voortgezet onderwijs

‘Afgelopen woensdag hebben we in een workshop het spel met een aantal van onze collega’s gespeeld. Ze waren zeer enthousiast. Waarschijnlijk gaat e.e.a. wel een keer een vervolg krijgen voor een wat grotere groep, dan hebben we beslist nog meer spellen nodig. Men was volgens mij met name enthousiast vanwege het feit dat “er nu eens tijd was om het te hebben over datgene waarover het hoort te gaan”. Even weg uit de hectiek en reflecteren, dromen, praten.’

Bol.com

Ook bij bol.com zijn inmiddels diverse reviews geplaatst: reviews Durven Delen Onderwijsspel